Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Radiotjänst väljer Draftfcb – igen

Publicerad: 1 Juni 2010, 07:40

Radiotjänst har slutfört upphandligen inför kommande treårsperiod. Reklambyrån Draftfcb får förnyat förtroende. Totalt åtta byråers slogs om uppdraget i "finalen".


Ämnen i artikeln:

DraftFCBRadiotjänst

Draftfcb har haft stora framgångar med Radiotjänst – konceptet med Tack-filmen blev en prisad jättesuccé. I fjol fick Radiotjänst ett nettotillskott på över 30 000 nya tv-avgifts-betalare.

Bolaget väljer byråer i treårsperioder, och nu har upphandlingen avslutats.

Det blir – återigen – Draftfcb som får förtroendet.

14 byråer var med från början, efter en utgallring var åtta kvar i finalen.

– Vi fick in väldigt kvalificerade förslag som kom in och det har varit väldigt tuff konkurrens. Vi har ansträngt oss för att vara så objekytiva som möjligt och ge alla en chans, säger Per Leander, kommunikationschef på Radiotjänst.

Radiotjänst tittade på tre kriterier – kreativitet (40 procents vikt), kvalitet (30 procent) och pris (30 procent). Draftfcb placerade sig högt inom alla tre områden och vann därför uppdraget.

Hur går ni nu vidare i er kommunikation?

– Vi står för dörren med en ny kampanj om några veckor, men det ligger i det gamla avtalet. Sedan är målsättningen att nå ut ännu bättre i målgrupperna ungdomar, studenter och de som bor i miljonprogram, säger Per Leander.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DraftFCBRadiotjänst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.