Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Radiotjänst väljer Ruth

Publicerad: 14 Augusti 2012, 08:24

Efter Draft FCB:s nedläggning har nu Radiotjänst klart med ny reklambyrå. Valet föll på Ruth.


Ämnen i artikeln:

RuthDraft FCBRadiotjänst

Radiotjänst och numera nedlagda Draft FCB firade stora framgångar med sina kampanjer. Det nya samarbetet med Ruth har inletts nu i augusti.

Ruth slog ut sex byråer i pitchen. Kreativitet har vägt tyngst men hänsyn har också tagits till kvalitet och pris, uppger Radiotjänst.

– Vi har under flera år haft fina framgångar med vår kommunikation och det är minst sagt utmanande både för oss och Ruth att ta detta vidare. Ruth  har visat stor förståelse  för public service och Radiotjänsts roll och lyckats omsätta detta i  insiktsfulla kreativa lösningar. Samtidigt har det varit en tuff  utvärdering – vi fick in flera riktigt bra förslag, säger Johan  Gernandt, kommunikationschef på Radiotjänst, i ett pressmeddelande.

Ruth  leds av VD Annika Carstedt och CD Henrik Täppmark. I arbetsgruppen för  Radiotjänst finns även Fredrik Claesson, AD, Anna Asplund, copywriter,  Linn Sundqvist, digital  AD och Erik Wünsche, projektledare. Förutom Radiotjänst samarbetar man  även med bl.a. VW Transport­bilar, SF Bio, LO, HRF, Dina Försäkringar,  Studieförbundet Vuxenskolan, Ramundberget och Myrorna.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

RuthDraft FCBRadiotjänst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.