Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 augusti 2012, 08:24
Efter Draft FCB:s nedläggning har nu Radiotjänst klart med ny reklambyrå.
Valet föll på Ruth.
Radiotjänst och numera nedlagda Draft FCB firade stora framgångar med sina kampanjer. Det nya samarbetet med Ruth har inletts nu i augusti.
Ruth slog ut sex byråer i pitchen. Kreativitet har vägt tyngst men hänsyn har också tagits till kvalitet och pris, uppger Radiotjänst.
– Vi har under flera år haft fina framgångar med vår kommunikation och det är minst sagt utmanande både för oss och Ruth att ta detta vidare. Ruth har visat stor förståelse för public service och Radiotjänsts roll och lyckats omsätta detta i insiktsfulla kreativa lösningar. Samtidigt har det varit en tuff utvärdering – vi fick in flera riktigt bra förslag, säger Johan Gernandt, kommunikationschef på Radiotjänst, i ett pressmeddelande.
Ruth leds av VD Annika Carstedt och CD Henrik Täppmark. I arbetsgruppen för Radiotjänst finns även Fredrik Claesson, AD, Anna Asplund, copywriter, Linn Sundqvist, digital AD och Erik Wünsche, projektledare. Förutom Radiotjänst samarbetar man även med bl.a. VW Transportbilar, SF Bio, LO, HRF, Dina Försäkringar, Studieförbundet Vuxenskolan, Ramundberget och Myrorna.
Magnus Helander