Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Radiotjänsts nya tack-film

Publicerad: 28 April 2011, 13:22

I en serie nya reklamfilmer fortsätter Radiotjänst att tacka och hylla slumpvis utvalda radio- och tv-avgiftsbetalare. I de nya filmerna är det dock inte en hyllningskör som uppvaktar de utvalda personerna – utan ett inspelningsteam.


Ämnen i artikeln:

DraftFCBRadiotjänst

Bakom filmerna, som kommer att visas i SVT-kanalerna, står Radiotjänst i samarbete med reklambyrån Draftfcb.

– Precis som med de föregående filmerna är live-nerv och gerillakänsla grundreceptet. Visst, det blir lite mer nervöst att producera, men det har hittills alltid varit klart värt besväret i slutändan, säger Jesper Eronn, copywriter på Draftfcb, i ett pressmeddelande.

Det inspelade materialet med personerna har förhöjts i efterhand genom  pålagda filmeffekter och den mest avancerade filmen, som spelades in  utanför Coop Forum Fittja, kommer att visas på SF-biograferna.

Andreas Englund, ad på Draftfcb:
– Genom det här sättet att använda visuella effekter på ad hoc-filmat material har vi också breddat konceptet, så att vi kan bli överraskande och underhållande från lite nya håll. Det kändes viktigt, särskilt eftersom man till exempel vill kunna vara lite mer storslagen på bio.

Radiotjänst och Draftfcb vill utveckla resonemanget kring varför man hyllar och tackar i det nya filmerna.

– Särskilt i de lite yngre målgrupperna har vi sett ett behov av att förklara systemet
med radio- och tv-avgiften lite mer. I de nya filmerna gör vi det genom Björn Kjellmans berättarröst istället för Tack-sången. Vi kommer även att använda oss av bland annat webbannonsering och rörlig utomhusreklam för att locka till att lära sig mer om hur det hela fungerar, säger Per Leander, kommunikationschef på Radiotjänst, i ett pressmeddelande.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

DraftFCBRadiotjänst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.