Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Raggningsrepliker från McDonalds

Publicerad: 22 Januari 2009, 14:59

DDB har tagit fram en annons åt McDonalds. På ett uppslag i senaste Veckorevyn kan man lära sig när det är dags att ge upp raggninsgförsöken, äta hamburgare och sedan gå hem.


Ämnen i artikeln:

Nya uppslagFredrik SimonssonDDBMcDonalds

Annonsen är framtagen av reklambyrån DDB för tävlingen Nya uppslag. Slutpoängen lyder ”När det är dags att gå hem sedan 1973”.

På annonsen finns flera raggningsrepliker listade som till exempel ”hej sötnos. Jag har tappat mitt telefonnummer, kan jag få ditt?”.

Kan du berätta om idén?
– Det är raggningsrepliker. Alla har råkat ut för det, alla har gjort det. 9,9 gånger av 10 slutar det med att man lyckas ragga upp en hamburgare, säger Fredrik Simonsson ad på DDB.

Annonsen är publicerad i Veckorevyn nr 3.

McDonalds

Byrå: DDB Stockholm
Arbetsgrupp: Fredrik Simonsson ad, Magnus Jakobsson copywriter, Johan Holmström cd, Matilda Ruta Illustratör, Patrik Oscarsson Graphic designer, Pelle Josephson projektledare, Emma Joneby produktionsledare

Linda Fagerlind


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.