Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 April 2015, 14:24
Philips lät raka Youtube-stjärnan Tejbz.
Philips testar på framtidens rakning med hjälp av Youtube-stjärnorna Tejbz och Maddelisk. Bakom kampanjen står Edelman Deportivo.
För att berätta om Philips nya rakapparat har Edelman Deportivo valt att göra en annorlunda lösning – The roboshaver. Till sin hjälp anlitar de E-sportstjärnorna Tejbz och Maddelisk, båda med stor publik på Youtube.
I videon får vi se den senare raka Tejbz över nätet med hjälp av en robot. Enligt byrån är det den första gången någonsin som någon "fjärrakas" över nätet.
På kampanjsajten har besökarna möjligheten att själva vinna en rakning av en robot, eller att bygga sin egen robot.
– Innovativa lösningar har alltid legat Philips varmt om hjärtat. Med Roboshavekampanjen vill vi på ett lekfullt och nytänkande sätt visa på rakapparaten Click&Style:s alla fördelar, kommenterar Carina Franzén, senior marketing manager, Philips.
Här är filmen:
Fredrik Thambert