Resumé gav sig ut i landet för att fråga vad folk egentligen tycker om den guldäggsbelönade reklamen.
Rapport från verkligheten – vi återvänder till hemorten för en recension av Guldäggsvinnarna
En tågresa bort från drömmar om gyllene ägg finns mottagarna av svensk reklam.
Resumés redaktion gav sig ut i Sverige för att ta reda på hur de som bor i våra hemorter påverkas av de enheter som vunnit i Guldägget 2022.
Här är resultatet.
Storstäderna dominerar den svenska reklamkartan vilket också tar sig uttryck i Resumés Stockholms-centrerade bevakning. Guldägget är knappast något undantag och belackare är flitiga med sina anklagelser om att tävlingen inte är
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.