Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ras för bidrag till Guldägget

Publicerad: 26 Januari 2010, 15:57

I fredags var deadline för att lämna in bidrag till Guldägget. Nu har Sveriges Kommunikationsbyråer sammanställt hur många bidrag som har lämnats in. Jämfört med förra året har volymerna minskat med 13 procent.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Färre bidrag i årets upplaga av Guldägget.

Under ett antal intensiva dagar har Sveriges Kommunikationsbyråer sammanställt bidragen till årets Guldägg. Bland annat har förbundet haft sex praktikanter inne som har räknat och granskat bidragen. Idag blev sammanställningen klar.

Till förra årets Guldägg kom det in 1 217 bidrag att jämföra med 1 063 bidrag till årets Guldägg, vilket motsvarar en minskning med 13 procent:
– Med tanke på att branschen generellt sett har backat med 17 procent tycker jag ändå att siffran är positiv, säger Jessica Bjurström, nytillträdd vd för Sveriges Kommikationsbyråer.

Hon menar också att sammanställningen visar att byråerna trots det kärva ekonomiska läget har prioriterat att skicka in bidrag, vilket hon ser som ett fint kvitto för Guldägget.
– Det är också ett tecken på att kampanjerna har hållit god kreativ höjd trots att vi har fått genomleva ett tufft 2009, säger Jessica Bjurström.

Årets Guldägg, det 49:e i ordningen, äger rum den 15 april på Nacka Factory vid Nacka Strand.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.