Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ravelli: Trodde jag var med i Blåsningen

Publicerad: 18 september 2013, 14:12

Thomas Ravelli-huset i Lotto-filmen.

När målvaktslegendaren Thomas Ravelli fick erbjudandet om att vara med i Lottos reklamfilm trodde han att det var ett skämt. Det dröjde ända tills han fick se den färdiga filmen innan han förstod att det var på riktigt. – Jag trodde jag var med i Blåsningen, hela idén lät så overklig, säger han till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelLottoKING

Linda Elers, copywriter på reklambyrån King som gör Lotto-filmerna, berättar att Thomas Ravelli länge var skeptisk och trodde att han utsattes för ett practical joke.

–      Jag tror att Markus Ahlm på Colony ägnade ungefär en halvtimme åt att övertyga Thomas om att det inte var ”Blåsningen”. När Swiss sedan plåtade av honom och han fick stå i rätt position med markeringar i ansiktet var han fortfarande tveksam. Han var faktiskt inte helt övertygad om att det här var på riktigt ens när vi filmade honom, säger Linda Elers.

Thomas Ravelli bekräftar den bilden när Resumé når honom. Idén med Ravelli-huset som en jättestaty fick honom att undra.

–      Ja, det klart, när någon ringer och berättar den här idén om att jag ska bli staty i en reklamfilm...det lät så overkligt. Det är ju folk som har försökt att blåsa mig flera gånger tidigare, jag var ju med i ”Blåsningen” en gång också.

–      Jag trodde inte att det var sanning förrän jag fick se den färdiga filmen.

Känns det smickrande att få vara med i filmen?
– Ja, självklart är det en ynnest att bli staty någonstans även om det bara är i en reklamfilm.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelLottoKING

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.