Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ray-Ban hyllar visionärer

Publicerad: 25 april 2013, 15:00

Pressbild från Ray-Ban.

Den digitala kampanjen från solglasögonjätten Ray-Ban ska få fart på konsumenterna. Bakom projektet ligger reklambyrån R/GA.


Ämnen i artikeln:

R/GA

Kampanjen heter Ray-Ban Envision och är framtagen av reklambyrån R/GA Stockholm. Den hyllar Never Hide-andan; att våga vara dig själv, stå för vem du är och vad du tror på.

Linser som produkt ingår också i kampanjen. Konsumenter kan gå in på ray-ban.com och ladda upp sin egen vision på den digitala plattformen, något de alltid drömt om att göra. Ray-Ban kommer att se till att det mest extraordinära bidraget blir till verklighet.

Tävlingen introduceras med ett par korta dokumentärer online, med porträtt av visionärer som ser världen ur en annan vinkel, "a different lens", som producerats av Acne.

Envision-kampanjen startar i april 2013, och kommer att synas i olika kanaler som tidningar och på webben.

R/GA är en del av The Interpublic Group, en global organisation för reklam och marknad.

Se en av dokumentärfilmerna nedan.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

R/GA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.