Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

RBK går i land med nytt uppdrag

Publicerad: 29 Maj 2013, 07:46

Mathias Wikström

Alandia, Östersjöns ledande försäkringsbolag för båtar, inleder samarbete med RBK. Efter två månader lång pitch som avslutades i maj har Alandia valt att utveckla sin varumärkesplattform tillsammans med reklambyrån.


Ämnen i artikeln:

Mathias WikströmRBK

– Det var flera faktorer som gjorde att vi valde RBK. Det var tydligt att de förstod vår affär och vårt ursprung. Samtidigt som de hade en tydlig process för hur vi tillsammans kommer att arbeta framåt och stärka vårt varumärke både i våra hemmahamnar och på nya marknader, säger Jan Erik Sundberg på Alandia Båtförsäkring.

Alandia Båtförsäkring har sitt ursprung på Åland  där den starka sjöfartstraditionen sedan decennier  har lett utvecklingen på både land och hav. Marin- och båtförsäkring har funnits sedan 1938 och Alandia försäkrar idag omkring 18 000 fritidsbåtar och 2 700 yrkesfartyg i Norden.

– Försäkringar kan vara oerhört tråkig men med den stora sakkunskap som finns inom Alandia och det  faktum att alla som jobbar där själva äger en båt gör att varumärket får en tacksam resonansbotten.  Lägg därtill Åländskt sunt förnuft så finns goda förutsättningar för att bygga ett starkt varumärke på flera marknader, säger Mathias Wikström vd på RBK.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mathias WikströmRBK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.