Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

RBK startar initiativ med matleverantör för att stötta S:t Görans Sjukhus i coronatider

Publicerad: 3 April 2020, 09:04

Under reklambyrån RBK och Wolts initiativ #TakeAwayGiveBack mat levereras till personalen på S:t Görans Sjukhus.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetRBK

De kommande veckor går RBK Communication ihop med Wolt för att leverera mat till bland andra personalen på Covid-19, avdelning 20 på S:t Görans Sjukhus. Pizza Hut var först med att nappa på idén och kommer att grädda extra pizzor och bjuder på sallad för att vårdpersonalen ska få lunch och middag under sina långa pass.

Det var genom en vän till byråns art director Ida Wahlström som RBK hörde att vårdpersonalen på S:t Görans Sjukhus Covid-19-avdelning knappt hann äta. För att underlätta startades initiativet #TakeAwayGiveBack som ska se till personalen får i sig mat som levereras snabbt och hygieniskt på bästa tiden under de hårt belastade arbetslagen som jobbar i skift.

– I dialog med våra uppdragsgivare och med insikt i behovet hos S:t Görans Sjukhus såg vi att det fanns utrymme för oss att hjälpa till. Wolt levererar ju redan mat, deras samarbetspartners lagar den och S:t Görans Sjukhus är i behov av den. Vi såg helt enkelt till att ena alla för en god sak. Med #TakeAwayGiveBack hoppas vi kunna hjälpa fler, säger Nico Bonassi, head of digital på RBK i en kommentar.

Kale & Crave, Brödernas, MAX Hamburgare och Vapiano också hakat på initiativet. vilket innebär att man kan leverera mat till S:t Görans personal två gånger om dagen även under påsk. V

- Man vill ogärna se kommersiella intressen i det här. Alla som är med gör det pro bono och förhoppningen är att vi med gemensam kraft, på ett eller annat sätt, gör skillnad. Det är en fin balansgång och många är snabba att kritisera. Hjälp till istället! säger Kajsa Öijerholm, vd på RBK Communication i en kommentar.

 

Arbetsgrupp

RBK
Ida Wahlström, Art Director

Kristofer Laidwa, Final Art

Kajsa Öijerholm, Copywriter

Nico Bonassi, Head of digital


Wolt:

Mårten Al Fakir Larsson, Marketing Manager

Ludvig Helmertz, Junior Marketing Manager

Team Pizza Hut:

Johanna Fridell, Marknadschef

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetRBK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.