Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Readlys första tv-kampanj

Publicerad: 15 juli 2014, 09:00

Bild ur kampanjen.

Svenska Readly expanderar och går ut i en stor kampanj som bland annat syns i tv. Det är Tre Kronor Reklam & Media som ligger bakom.


Tanken bakom Readly är att det ska fungera som ett Spotify eller Netflix fast för tidskrifter. I dag finns appen tillgänglig på 47 marknader och fler är på gång till hösten.

Nu går de ut med en stor kampanj i Sverige, signerad Tre Kronor Reklam & Media. Reklamfilmerna syns i TV4, men kampanjen kommer också att höras i radio.

Kuriosa i sammahanget är att speakerrösten görs av Torsten Wahlund som också har lånat ut sin röst till Dumbledore i Harry Potter-filmerna.

Projektgrupp:

Tre Kronor:

Susanne Modig - projektledare

David Ziemsky - kreatör & regissör

Emma Damberg – medierådgivare

Readly:

Annika Ismarker, nordisk marknadschef

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.