Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Reebok bjuder in kunderna att medverka i nya kampanjen

Publicerad: 9 September 2019, 11:03

M&C Saatchi har tagit fram en utomhuskampanj för Reebok som frontas av Molly Sandén – och de som var först till kvarn till Medis i helgen.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiReebokReklam

Detta är den första kampanjen M&C Saatchi gör för Reebok, som blev vald som Reeboks byråpartner för den nordiska marknaden i våras. Kampanjen går under namnet "Meet You There" och är "en hyllning till människor som inte är rädda att gå sin egen väg och som vägrar att definieras". Frontfigur är artisten Molly Sandén.

– Kroppsform, ålder och utseende blir ointressant, istället handlar det om att promota en öppen attityd och en hälsosam livsstil. Vi söker inte perfektion, utan äkthet. För att slå mot alla skeva ideal väljer vi därför att ha en helt kravlös streetcast i vår kampanj för MYT FW19, säger Alex Zachrisson, nordic brand activation manager/performance, i ett pressmeddelande.

Lördagen den 7 september genomfördes en aktivering på Medborgarplatsen i Stockholm med Molly Sandén på plats, där de som var först till kvarn fick möjlighet att bli fotograferade för att direkt synas på utomhustavlor runt om i huvudstaden.

Ansvariga för den digitala produktionen av skylten är Bannerboy.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiReebokReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.