Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reebok gör största satsningen någonsin

Publicerad: 25 Augusti 2010, 08:32

I våras släppte Reebok sin kampanj "Easytone". Kampanjen blev kritiserad och även anmäld av flera till Reklamombudsmannen. Men trots kritiken blev det en försäljningsframgång för Reebok, och i höst kommer kampanjen tillbaka när man gör sin största satsning genom tiderna.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmReebok

Efter TV-lansering av Easytoneskon i våras i USA, Tyskland, England och Sverige slog försäljningen av produkten alla rekord.

I höst kommer kampanjen tillbaka i nyupptrappning när Reebok gör sin största satsning genom tiderna.
– Kampanjen i våras visade att vårt budskap var absolut rätt och mottogs av den kvinnliga konsumenten på ett fantastiskt sätt, säger Robert Inghamn; Marknadsdirektör Reebok Nordics i en kommentar.


TV-kampanjen där rumpor står i fokus, kommer att visas i Tyskland, England, Spanien, Ryssland, Italien, Finland, Danmark och Sverige.

Kampanjen börjar vecka 35 och kommer att pågå under hela hösten.


Reklamfilmen kommer att gå i  Kanal 5, TV 3,  TV 6 och TV4 och  kompletteras med annonsering i magasin som vänder sig till kvinnor samt en stor digital satsning.

Som tidigare är det DDB som är reklambyrå, Mediabyrå: Carat, PR-byrå: EVAHELENA PR.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmReebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.