Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 Augusti 2010, 08:32
I våras släppte Reebok sin kampanj "Easytone". Kampanjen blev kritiserad och även anmäld av flera till Reklamombudsmannen. Men trots kritiken blev det en försäljningsframgång för Reebok, och i höst kommer kampanjen tillbaka när man gör sin största satsning genom tiderna.
Efter TV-lansering av Easytoneskon i våras i USA, Tyskland, England och Sverige slog försäljningen av produkten alla rekord.
I höst kommer kampanjen tillbaka i nyupptrappning när Reebok gör sin största satsning genom tiderna.
– Kampanjen i våras visade att vårt budskap var absolut rätt och mottogs av den kvinnliga konsumenten på ett fantastiskt sätt, säger Robert Inghamn; Marknadsdirektör Reebok Nordics i en kommentar.
TV-kampanjen där rumpor står i fokus, kommer att visas i Tyskland, England, Spanien, Ryssland, Italien, Finland, Danmark och Sverige.
Kampanjen börjar vecka 35 och kommer att pågå under hela hösten.
Reklamfilmen kommer att gå i Kanal 5, TV 3, TV 6 och TV4 och kompletteras med annonsering i magasin som vänder sig till kvinnor samt en stor digital satsning.
Som tidigare är det DDB som är reklambyrå, Mediabyrå: Carat, PR-byrå: EVAHELENA PR.
Tero Marjamäki