Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 mars 2015, 13:12
I kampanjen bidrar träningsprofilerna i Pump Squad med likes.
Många kan känna besvikelse över att de inte får tillräckligt med likes när de lägger upp en selfie från träningspasset. Nu har Animal (tidigare The Viral Company) skapat en kampanj för Reebok som bidrar med likes till de som hashtaggar sina träningsbilder med #PUMPMYPOST.
I Reeboks "Pump Squad" ingår nordisks träningsprofilerna UFC-fightern Nico Musoke, CrossFit-stjärnan Kristin Holte och Obstacle Race-gurun Konstantin Avramidis. I kampanjen kommer de att dela ut likes till de som behöver uppmuntras.
Foton som hashtaggats presenteras på kampanjsajten där alla besökare får möjlighet att pumpa bilder och få så många likes de förtjänar. Initiativet rullades ut i samband lanseringen den nya löpskon ZPump Fusion. Kopplingen till "Pump Squad" är att skon är försedd med innovativ pump-teknologin, vilket innebär att man pumpar in luft in i en speciell luftkudde som justerar passformen precis efter foten.
– Vi brinner för social träning, oavsett om det är på gymmet eller online. Med rätt uppmuntran kan vi hjälpa människor att både träna mer och utvecklas i längden. Att sprida denna tanke och känsla som finns inom tränings-communityn vidare till Instagram känns för oss helt naturligt och roligt", berättar Charlotte Wik, Nordic pr manager, Reebok i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommuniceras digitalt, i butik och utomhus, exempelvis Stureplansskärmen och i tunnelbanan.