Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reeboks nya rumpfilm

Publicerad: 5 April 2011, 11:55

Här är Reeboks reklamfilm för rumpskorna "Easytone". Kampanjen går under namnet "The Reetoners" är ett vapen i "rumpkriget" mot Puma.


Ämnen i artikeln:

PumaReebok

Resume.se skrev i går om Reeboks nya reklamkampanj för skorna Easytone som tonar bakdelen. Nu släpps filmen som ska vinna rumpkriget mot Puma.

Puma fick skjuts av stjärnbloggare som hade testat företagets skor Bodytrain.

Reebok däremot satsade på naket, åtminstone i Norge, där modellen Triana Iglesias poserar enbart iförd Reeboks skor. När Reebok lanserade Easytone våren 2010 kritiserades kampanjen för sexism och anmäldes till Reklamombudsmannen. Den här gången satsar man på en mer påklädd kampanj. Ingen naken supermodell, utan sex stycken ”verkliga kvinnor” ska sälja Reeboks skor.

Se Reebok-filmen nedan.

</div>

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

PumaReebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.