Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 April 2011, 11:55
Här är Reeboks reklamfilm för rumpskorna "Easytone". Kampanjen går under namnet "The Reetoners" är ett vapen i "rumpkriget" mot Puma.
Resume.se skrev i går om Reeboks nya reklamkampanj för skorna Easytone som tonar bakdelen. Nu släpps filmen som ska vinna rumpkriget mot Puma.
Puma fick skjuts av stjärnbloggare som hade testat företagets skor Bodytrain.
Reebok däremot satsade på naket, åtminstone i Norge, där modellen Triana Iglesias poserar enbart iförd Reeboks skor. När Reebok lanserade Easytone våren 2010 kritiserades kampanjen för sexism och anmäldes till Reklamombudsmannen. Den här gången satsar man på en mer påklädd kampanj. Ingen naken supermodell, utan sex stycken ”verkliga kvinnor” ska sälja Reeboks skor.
Se Reebok-filmen nedan.
</div>
Magnus Helander