Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklam-clownerna

Publicerad: 11 augusti 2010, 13:04

Så här har du aldrig sett de svenska reklamarna: Mother-grundarna Linus Karlsson och Paul Malmström som galna clowner i senaste numret av Shots Magazine.


Ämnen i artikeln:

MotherLinus Karlsson

Den svenska reklamduon på omslaget av Shots Magazine.

Helan och Halvan eller galna reklamclowner? Hur som helst – så här har du garanterat aldrig sett Mothergrundarna Linus Karlsson och Paul Malmström tidigare.

Reklamen för ölmärket Miller Lite blev Linus Karlssons och Paul Malmströms ”claim to fame” när de rekryterades till Fallon, Minneapolis 1996. Några år senare, 2003 tog de det stora steget och startade upp Mother New York som flera gånger hyllats och prisats i internationella tävlingar och tidskrifter.

I senaste numret av Shots Magazine pryder svenskarna omslaget och talar ut i en stor intervju. Bland annat om hur de uppfattas som ”crazy swedes´”

– Ibland när folk möter oss blir de helt konstiga. Kanske beror de på att man uppfattar oss som två ”vilda och galna” människor, men det är vi inte. Vi är väldigt vanliga, och ibland även tråkiga; vi gillar tystnad, har aldrig tagit droger, gillar att gå och lägga oss tidigt och är väldigt nöjda med att inte stå i centrum i varje händelse, säger de båda till tidningen.

Vidare säger de båda att man är nöjdast med sina senaste kampanjer, som är för Stella Artois, New Baland och Devo.

Joshua Dalsimer, fotografen bakom bilderna kommenterar fotona:

"Straight forward portraits are out of the question at Mother!  I was told that Linus and Paul wanted to be represented as turn of the century circus freaks.  But of course!  Nothing in this photo is what it seems. Swedes - they're so crazy. Ehem. And brilliant.”

I slutet av förra året värvade kreatörsparet Nicke Bergström från det numera nedlagda Farfar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

MotherLinus Karlsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.