Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklam med pajasvarning

Publicerad: 3 Februari 2012, 12:42

Det danska köksföretaget Kvik drar igång en tv-kampanj i Sverige och flera andra länder. Förhoppningen är att vända upp och ned på hur köksbolag gör reklam. En clown spelar en nyckelroll.


Enligt Kvik är den klassiska reklamen för köksbolag stilrena bilder  av glassiga kök.

Det danska köksföretaget Kvik vill nu göra något  annorslunda och ska använda en clown som symbol för konsumenter  som inte väljer köksutrustning från bolaget.

Förhoppningen är att  clownen ska utmana och kännas provocerande. Kvik byter också payoff till  "Kvik – smart in Danish"

Tv-kampanjen sker i Sverige (TV4), Norge, Danmark, Finland och Belgien.

Bakom kampanjen ligger Wibroe, Duckert & Partners i Köpenhamn, men Kvik anlitar även Vår pr-byrå i Sverige.

I och med lanseringen av den nya kommunikationsplattformen släpper också Kvik en helt ny serie - Basiq.

Kvik har 125 butiker i 10 länder, varav 29 butiker i Sverige.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.