Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklam – nu även för campare

Publicerad: 1 oktober 2010, 12:46

Även campare ska kunna nås av reklam nästa sommar. Annonspaketet heter Holiday Impact och det är Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation, (SCR) som öppnar landets 64 största campinganläggningar för annonser.


Enligt SCR har campingbranschen över 15 miljoner gästnätter per år och det är en målgrupp där 59 procent bor i villa/radhus, 49 procent har hemmaboende barn och 50 procent är i åldern 30 – 49 år.

– Vi tror att Holiday Impact är högintressant för annonsörer inom livsmedelsbranschen, men även för andra konsumentprodukter. Dessutom har ju alla som bor på campingplatsen bil, så alla varumärken som vill nå fordonsägare har en ny given exponering i Holiday Impact, anser Camilla Dahlgren försäljningsansvarig på kommbyrån Tivity som utvecklat konceptet och paketerat det.

Det kommer finnas åtta exponeringsytor per anläggning och enligt SCR har många efterfrågat den här möjligheten. Den som campar får se.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.