Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamankan

Publicerad: 8 maj 2008, 08:04

En humörkarta från Kalle Anka. Till landets reklam-och mediebyråer. Då svallar känslorna.


Kalle Ankas humörkarta som når reklam- och mediebyråer nästa vecka.

Här kommer en  ny reklamkampanj från humörsvängningarnas okrönte konung Kalle Anka. Syftet är att visa förträffligheten med Kalle Anka som annonskanal och kampanjen riktar sig till landets reklam- och mediebyråer som i nästa vecka får en humörkarta i brevlådan.

– Reklambyråer jobbar ju med så kallade Moodboards – humörkartor – när de gör kampanjer och nu har vi gjort en ”Kalle Anka Moodboard”. Det medföljer även ett brev och ”humörklistermärken” som man kan dela ut på byrån för att skapa aktivitet, säger Magnus Widgren, vd för Kalle Ankas dm-byrå One Direct, som haft den klassiska serietidningen som kund under några års tid.

– Det är skitroligt att ha Kalle Anka som kund. Det är inte ofta man får chansen att jobba med något som man diggade som barn.

Hur är annonsintresset för Kalle Anka?
– Det är bra och stiger. TV3 och Kanal 5 har tidigare varit starka medieplatser för att nå barnfamiljer, men reglerna har blivit snävare och då är Kalle Anka ett bra sätt att nå ut.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.