Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamare helt utan gränser

Publicerad: 31 maj 2013, 10:28

Findus får sin släng av sleven i Chip Shop Awards

Att få vara kreativ utan att kunden lägger sin näsa i blöt är en dröm för många i branschen. Och det är precis det Chip Shop Awards erbjuder.


Tänk att få ta ut svängarna i ett uppdrag utan att behöva sitta i långa diskussioner med kunderna. Att inte behöva få sina bästa idéer sågade. Att kunns strunta i alla gränser.

Det är det som tävlingen Chip Shop Awards nu erbjuder för tionde gången.

Tävlingen är öppen för nomineringar hela året och det finns egentligen bara en regel: det finns inga regler.

Man kan alltid fråga sig om de smakfulla i att till exemple använda parkinsondrabbade Michael J Fox i en reklam för en kamera som eliminerar  röresleoskärpa, eller pedofilanklagade brittiske tv-personligheten Jimmy Savile i reklam för barnspel, men smak har aldrig stått särskilt högt bland bidragen till Chip Shop Awards.

Tvärt om är det en tävling där deltagarna gör sitt yttersta för att bryta genom alla anständighetens murar. Plagiering uppmanas, ingen kroppsfunktion ignoreras och inga kreativa bojor accepteras.

Just nu finns alla nominerade bidrag att beskåda på Chip Shop Awards sajt och den 6 juni meddelas vinnarna.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.