Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamare lär folk motstå – reklam

Publicerad: 9 September 2010, 06:24

Magnus Widgren som är vd på direktmarknadsföringsföretaget One Direct säljer nu ut - sina yrkeshemligheter. I aktuella boken "27 hemliga säljknep - som gör dig till en mästare på att få som du vill" lär han ut beprövade metoder från sin bransch. – Den som ger han får, det är ett av knepen, säger Magnus Widgren till Resume.se


Ämnen i artikeln:

Magnus Widgren

Vd:n Magnus Widgren som nu säljer ut sina yrkesknep i en bok.

Säljteknikerna som avslöjas i boken har namn som "Darth Vader-knepet", "Blondinknepet" och "Jag försöker inte sälja-knepet".

"Censurknepet" som presenteras på sid 141 i boken går helt enkelt ut på att dölja det mesta av ditt budskap för att på så sätt locka kunden till dig.

"Om du vill att folk ska prata om något som inte finns - gör det hemligt. Sprid rykten. Använd sociala medier för att elda på och styra teorier kring din hemlighet. Läck till media. Berätta för dem av dina affärskontakter som du inte litar på att de absolut inte får berätta för någon om det lilla de vet om din hemlighet", skriver Magnus Widgren i boken.

Knepen i boken kommer direkt ur Magnus Widgrens eget lager, lovar han:
– Vi jobbar med direkt marknadsföring. Vi gör många resultatundersökningar som visar vad som säljer direkt. Det är ur det som vi nu delar med oss.

Enligt Magnus Widgren baseras knepen också på den senaste tidens forskning inom området och de exemplifieras med hjälp av 27 vardagliga situationer.

Boken blir lite av ett tveeggat svärd eftersom den lär säljare bli bättre men även lär köparen att genomskåda tricksen.
– Det ena är att man lär sig värja sig emot säljknep det andra är att man blir bättre på att argumentera för sin sak, säger Magnus Widgren.
Han hoppas att boken ska vara ute i butik under nästa vecka men hävdar att förhandsbokningarna rasar in och att första upplagan snart kan vara slut. Vid publiceringstillfället är det ännu oklart om detta är ett säljknep.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Magnus Widgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.