Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Reklamaren som blev Sveriges mest använda reklamansikte

Publicerad: 28 Augusti 2015, 13:39

För fin för reklam? Knappast! David Sundin syns överallt.


Ämnen i artikeln:

David SundinReklambranschenGillette

Great Works-grundaren David Sundin lämnade byårn strax innan att man gick upp i NOA. Han bestämde sig för att satsa på en humorkarriär, men David Sundin har knappast tagit farväl av reklambranschen.

Han värvades snabbt till produktionsbolaget B-Reels stall som reklamfilmsregissör och han har lett Guldäggsgalan två år i rad. Men det inte främst genom dessa uppdrag som David Sundin blivit sedd av den stora allmänheten.

På kort tid har han seglat upp Sveriges just nu mest använda reklamansikte. Inte sällan har filmerna en reklam-meta-tematik med hög igenkänningsfaktor. Han har också lett Lufthansas rörliga content-satsning. Andra gånger visar han självdistans som när han tränar med MMA-profilen Simon Sköld.

Gillette, Com Hem, Lufthansa, Toborrow, Hyundai, Mobilbet och nu senast Hemfrid. Sju uppdragsgivare på ett drygt år.

All heder till David Sundin, men man kan undra hur det ser ut med uppfinningsrikedomen när reklambyråer och produktionsbolag ska casta sina filmer?
Han kan hursomhelst skratta hela vägen till banken.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.