Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamarna kommer till undsättning

Publicerad: 18 Januari 2011, 07:24

Reklamare, designers och marknadsförare från hela världen rycker in för att hjälpa de översvämningsdrabbade i Australien. Inom tre dygn hade de byggt upp hjälpförmedlaren Floodaid.com.au.


Flood Aid - reklamarnas strå till stacken.

I förra veckan gick det ut ett nödrop om hjälp från det översvämmade Australien. Det behövdes hjälp att snabbt bygga upp en sajt som kunde förmedla hjälp till behövande i katastrofen.

Inom tolv timar kom det in 500 svar från hela världen. De friviliga skalades ned till 30 personer, med kompetens att bygga en sajt, spridda på fem kontinenter som under ledning av Brisbanebyrån Fresh and Union Lane byggt upp Floodaid.com.au.

Totalt tog det 72 timmar att bygga upp sajten. Floodaid.com.au kallas en social plattform och förutom att länka samman de som behöver hjälp med de som kan ge, sprids de anmälda behoven ut på sociala medier.

För att göra sajten känd bland behövande gjorde Clemenger BBDO, Brisbane en gerillakampanj i Brisbane.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.