Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 maj 2011, 13:35
Reklambanken har knutit ytterligare en frilansare till företaget. Den tidigare Nokiachefen Leif Fågelstedt kommer att arbeta med projektledning, strategi och affärsutveckling för kunder. – Strukturen är genial, jag önskar att den fanns på marknaden när jag själv köpte reklam, säger Leif Fågelstedt i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
ReklambankenLeif Fågelstedt, Anna Nilsson och Anna Lindstein. Foto: Reklambanken.
Leif Fågelstedt har tidigare varit med och startat ett reklamfinansierat mobilnätverk, arbetat som global marknadschef på IBM och Nokia och varit reklambyråchef. Nu går han över till Reklambanken, ett företag som har som mål att vara Sveriges första helt mediaoberoende reklambyrå.
För Reklambanken kommer Leif att aktivt arbeta med projektledning, strategi och affärsutveckling för kunder.
– Jag läste en artikel om Reklambanken och bestämde mig för att ringa direkt. Strukturen är genial. Jag önskar att den fanns på marknaden när jag själv köpte reklam, säger Leif Fågelstedt i ett pressmeddelande.
Anna Nilsson, en av grundarna till Reklambanken:
– Leif hittade hem direkt. Som person är han positiv och bidrar med mycket energi, men viktigare är att han delar vår uppfattning om att reklambranschen länge varit i behov av ett nytänk, säger hon i ett pressmeddelande.
I dagsläget är 60 frilansare knutna till Reklambanken.
Malin Carlehäll
Ämnen i artikeln:
Reklambanken