Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 juni 2009, 06:32
Amerikanska reklambyrån Boone Oakley låter Youtube sköta deras egen hemsida. Kostnaden är noll och på en vecka har byrån blivit en av de mest uppmärksammade.
Boone Oakley var fram till förra veckan en relativt okänd byrå i North Carolina.
I dag, en vecka efter att byrån släppt sin nya sajt (www.booneoakley.com) är den en av de mest omtalade byråerna på Twitter och reklambloggarna.
Skriver man in byråns webbadress www.booneoakley.com vidaredirigeras man till Youtube och en välkomstvideo från byrån drar igång. I Youtubevideon finns det integrerade länkar till ytterligare innehåll från byrån i form av Youtubefilmer.
– Vi behövde förnya vår webbsajt men hade väldigt mycket att göra så det här verkade vara ett snabbt sätt att lösa det på, säger byråns vd Phil Smith till Campaign.
– Tur nog kostade oss inte ett öre.
Förutom att sajten fått uppmärksamhet har, enligt Phil Smith, tre nya företag hört av sig och vill inleda samarbete.