Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklambyrån där alla tvingas jobba tills de blir 85

Publicerad: 24 November 2017, 13:16

Foto: Faksimil

Efter att PP Pension valt Bloomy Ideas som byråpartner presenterar de nu sin första kampanj – "Hur länge pallar du?". Kampanjen anspelar på att många inom reklambranschen kan tvingas jobba tills de blir 85.


Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasReklam

PP Pensions val av Bloomy Ideas skedde i våras och byrån har sedan dess jobbat med att ta fram en ny designplattform och sajt. Nu presenterar Bloomy även sin första kampanj för pensionsbolaget.

Syftet med kampanjen är att få de som jobbar inom media- och kommunikationsbranschen att fundera över sina ofta bristfälliga tjänstepensioner. Kampanjen "Hur länge pallar du?" visar upp en reklambyrå där medelåldern är 85, ett resultat av deras låga tjänstepension.

– Vi ville jobba med en byrå som hade tillräckligt kreativ höjd för att kommunicera en lågintresseprodukt som pensioner och dessutom var modiga nog att göra kampanjer mot sina egna kollegor, säger Marie Beck, marknads- och försäljningschef på PP Pension.

Arbetsgrupp PP Pension:

Marknadschef: Marie Beck

Marknadsansvarig: Annica Andersson

Arbetsgrupp Bloomy Ideas:

Projektledare: Tobias Dahl

Kreatör: Jon Rönström

Kreatör: Marcus Holmlund

Designer: Holger Thorsin

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.