Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 november 2017, 13:16
Foto: Faksimil
Efter att PP Pension valt Bloomy Ideas som byråpartner presenterar de nu sin första kampanj – "Hur länge pallar du?". Kampanjen anspelar på att många inom reklambranschen kan tvingas jobba tills de blir 85.
PP Pensions val av Bloomy Ideas skedde i våras och byrån har sedan dess jobbat med att ta fram en ny designplattform och sajt. Nu presenterar Bloomy även sin första kampanj för pensionsbolaget.
Syftet med kampanjen är att få de som jobbar inom media- och kommunikationsbranschen att fundera över sina ofta bristfälliga tjänstepensioner. Kampanjen "Hur länge pallar du?" visar upp en reklambyrå där medelåldern är 85, ett resultat av deras låga tjänstepension.
– Vi ville jobba med en byrå som hade tillräckligt kreativ höjd för att kommunicera en lågintresseprodukt som pensioner och dessutom var modiga nog att göra kampanjer mot sina egna kollegor, säger Marie Beck, marknads- och försäljningschef på PP Pension.
Arbetsgrupp PP Pension:
Marknadschef: Marie Beck
Marknadsansvarig: Annica Andersson
Arbetsgrupp Bloomy Ideas:
Projektledare: Tobias Dahl
Kreatör: Jon Rönström
Kreatör: Marcus Holmlund
Designer: Holger Thorsin