Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklambyrån lägger locket på om lappen från "grannen"

Publicerad: 31 Oktober 2011, 12:32

Det kontroversiella reklamutskicket.

Lappen från den sura ”grannen” har skapat grannfejder runt om i Sverige. Reklambyrån Jung von Matt som gjort kampanjen på uppdrag av Rix FM lägger locket på. Byrån hänvisar till Rix FM:s pr-chef Per Lorentz.


Ämnen i artikeln:

Rix FMJung von Matt

Nyheten om folkets ilska mot kampanjen var på löpsedlarna i går, och det är en storsnackis i branschen.

Rix FM har gjort en pudel, men Resume.se vill ha svar på hur reklambyrån Jung von Matt tänkte när de gjorde kampanjen.

Resume.se har sökt alla ansvariga på byrån. Executive creative director Johan Jäger skulle ha ringt upp i förmiddags, men så har det inte blivit. Nu  hänvisar han och samtliga på byrån i stället till MTG:s pressavdelning.

– Finns det människor som har missuppfattat och tagit illa vid sig så  är det givetvis beklagligt. Det var naturligtvis inte det vi hade  tänkt, sa MTG:s informationschef Per Lorentz till Resume.se i morse.

Borde ni förutsett det här?
– Det är möjligt att man kan se det så nu i efterhand men det är också väldigt lätt att vara efterklok.

Resume.se har nu sökt Per Lorentz för ytterligare frågor, utan framgång.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Rix FMJung von Matt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.