Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklambyrån som vill rädda liv

Publicerad: 22 oktober 2015, 13:14

Your Majesty släpper introduktionsfilm för flyktingar.

Foto: Your Majesty

Den svensk-amerikanska reklambyrån Your Majesty lanserar en global introduktionsfilm för att hjälpa flyktingar att hantera sina krigstrauman. Målet: att rädda liv.


Ämnen i artikeln:

Your Majesty

Nima Amjadi, Partner & Managing Director på reklambyrån Your Majesty i New York, är en av personerna bakom projektet.

– Jag kom själv som flykting till Sverige från Kurdiistan för 27 år sen och har erfarenhet av hur trauma kan bromsa ner hela livet. Tillsammans med trauma-konsulter och professorer, har vi gjort denna introduktionsfilm pro bono. Den fungerar över alla språkgränser och kulturer för barn och vuxna, säger Nina Amjadi.

Filmen visar hur människan kan reducera och stabilisera stressnivåerna genom att knacka och massera sig själv på kroppsdelar.

– Vi såg framför oss en karaktär som skulle kännas mänsklig och som alla skulle kunna personifiera sig med. Det var därför också viktigt att huvudpersonen inte såg ut som en viss typ av människa. Alla ska få vara med och ingen ska känna sig exkluderad.

Hur många har sett filmen?
– Redan dag ett, hade vi over 10,000 views på siten tack vare en viral spridning online. Videon har dessutom redan visats pa foreläsningar och konferenser som Världskongressen i Indien for några dagar sen med över 700 deltagare.

Trauma-konsulterna Gunilla Hamne och Ulf Sandström, från Peaceful Heart Network, har hjälpt till att ta fram filmen. De har skrivit "Resolving Yesterday - First Aid for Stress and Trauma with TTT".

Your Majesty vädjar nu till organisationer och medier i hela världen att visa filmen.

Byrån har kunder som Netflix, Absolut vodka, Maybelline och Nike. Byrån har även kontor i Amsterdam och Los Angeles.

Se filmen Self Help For Trauma här.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Your Majesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.