Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamchef bygger för framtiden

Publicerad: 18 september 2013, 21:00

Maria Fernsund.

Bygghandelskedjan Bygma har anställt Maria Fernsund som reklamchef. – Att förflytta och stärka varu­märken är något jag brinner för, säger hon.


Maria Fernsund kommer närmast från Svensk Bevakningstjänst, där hon var marknads- och kommunikationsansvarig, med huvuduppdraget att förflytta varumärket från att vara ett bevakningsföretag till att bli ett säkerhetsföretag.

Hon har även ett förflutet som marknadskommunikationschef på Industriföretaget ITT (nu Xylem), med ansvar för företagets stora förändringsarbete, med varumärkesförflyttning och namn­byte.

– En av mina styrkor är min erfarenhet av förändringsarbeten. Att förflytta och stärka varu­märken är något jag brinner för. Jag har jobbat brett inom kommunikation, både på kund- och företagssidan, och tror att jag har mycket att bidra med i den expansiva fas som Bygma befinner sig i, säger Maria Fernsund.

Bygma har haft det tufft, men ändå klarat sig hyfsat. Nu bygger man för framtiden och drar igång en nysatsning.

– Vi är mycket glada över att Maria har börjat hos oss och känner oss trygga med att hon är rätt person att ytterligare stärka vårt varumärke. Bygma åtnjuter ett gott rykte och ett högt för­troende hos kunderna, men vi har mycket kvar att jobba med, säger Urban Johansson, vd på Bygma.

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av 93 anläggningar fördelat i hela Norden, med 2 100 anställda. I Sverige finns 13 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med produkter och service för den professionella bygg- och hantverkssektorn.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.