Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamelever tävlar mot etablerade kreatörer

Publicerad: 27 Januari 2010, 14:02

JC Decaux produktutvecklar sin reklamtävling UTE med att bjuda in reklamskolorna att tävla.


Carina Herly.

Det är tredje året JC Decaux arrangerar UTE, där de tävlade får en brief från en kund, gör en utomhuskampanj och juryn korar en vinnare i maj.

Nu bjuds även reklamskolorna in.

– Det ska onekligen bli kul att se hur väl svenska studenter mäter sig med landets absolut främsta kreatörer, säger Carina Herly, kommunikationschef, JCDecaux.

Tävlandet bedöms anonymt av juryn. Först när vinnaren är utsedd avslöjas vem som gjort bidraget.

Av totalt 25 tävlande reserveras tre platser för reklamskolor. Av övriga startplatser lottas hälften ut bland de som anmält sig till tävlingen. Den andra hälften går till de som gör mest utomhusreklam.

Juryn består av följande personer:

Micael Dahlén, juryordförande, professor i marknadskommunikation
Lasse Åberg, konstnär
Elisabeth Ström, tillträdande kommuniktionsdirektör Vattenfall
Ulla Hamilton, miljö- och trafikborgarråd
Björn Kusoffsky, formgivare och grafisk designer
Lars Liljendahl, Art Director, frilans
Hans Malm, Copywriter, frilans
Olle Nordell, Copywriter, frilans
Tomas Sandell, arkitekt
Anna Romson, Art Director, frilans
Carina Herly, tävlingsansvarig samt kommunikationschef, JCDecaux

De vinnande kreatörerna  får fem biljetter till Cannes Lions-festivalen i sommar.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.