Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 Maj 2011, 19:16
Klirr Stockholm vinner, precis som förra året, Reklamelitserien – deltävlingen för reklambyråer med en byråintäkt över 25 miljoner kronor.
Klirr-jublet. Foto: Malin Carlehäll.
Klirr:s vd Anders Hasselstrand är nöjd med 2010 och menar att det var ett bra år på flera plan.
– Kommersiellt växte vi med 20 procent, och vi har tagit in en del ny personal.
Han menar att en KBB-vinst är ett kvitto på att man gjort ett gott jobb.
– Jag säger som jag tror att de flesta gör. Det är ett kvitto på att vi gör ett bra jobb. Utöver de rent ekonomiska parametrarna är detta det största måttet. Kreativa tävlingar och liknande spelar ingen roll om inte kunderna är nöjda, sa Anders Hasselstrand till Resume.se inför KBB.
Övriga placeringar i Reklamelitserien:
Pyramid Communication tog hem andraplatsen, Leon kom trea.
Övriga nominerade: Fältman & Malmén.
Klirr Stockholm grundades 2008 genom en fusion av byråerna Klirr och Otto Stockholm Proximity. I dag är 79 anställda på byrån.
Vd är Anders Hasselstrand.
Byråintäkt 2010: 58 miljoner.
Bland kunderna finns Estrella, Marabou, Scan, Norstedts, Shell och Pfizer.
Christian Ström