Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamen lyfter Radiotjänst

Publicerad: 3 Januari 2011, 09:04

Det genomsnittliga antalet som betalar radio- och tv-avgifter ökade med 15 000 under 2010. Enligt Radiotjänsts kommunikationschef Per Leander har reklamkampanjerna har bidragit till ökningen.


Ämnen i artikeln:

DraftFCBRadiotjänst

Reklambyrån DraftFCB har haft stora framgångar med Radiotjänst – konceptet med Guldäggsbelönade Tack-filmen (Hjälten) blev en prisad jättesuccé. 2009 fick Radiotjänst ett nettotillskott på över 30 000 nya tv-avgifts-betalare.

Och ökningen fortsätter – 2010 ökade antalet betalare av tv-avgiften med 15 000 avgifter.

– Att det ökade mer 2009 beror på bostadsmarknaden, att det fanns fler lediga lägenheter då.

Har reklamkampanjerna bidragit till ökningen?

– Ja, det kan man se ganska tydligt. Efter bytet av kommunikationskoncept för några år sedan ser vi en klar ökning, säger Per Leander.

Även den senaste kampanjen ”Bli en stjärna”, som lanserades före jul, har gått bra, enligt Leander.

– Den går inte i Hjälte-tempo, den är smalare och kräver mer interaktivitet, men jag törs nog säga att den redan gått över basmålet på 100 000 unika besökare.

Radiotjänst har avtal med DraftFCB över 2011 med option på ytterligare två år.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DraftFCBRadiotjänst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.