Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamen som sätter skräck i mottagaren

Publicerad: 3 december 2013, 08:20

Den japanska däcktillverkaren Autoways skrämmer slag på tittarna om riskerna med farliga vintervägar. Men att döma av reklamen så är det kanske inte hala vintervägar i sig som är den största faran.


Reklamen från Autoways har fått stor spridning sedan den kom i mitten av  november och har redan setts av 500 000.

Vinterdäcksreklamen skiljer sig också från all annan reklam i  den att den har en varningstext för tittare med känsliga hjärtan.

Reklamen avslutas med budskapet.
”Det är läskigt med snöiga vintervägar. Har du vinterdäck?”

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.