Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Reklamfilm: Här krälar ledningsgruppen i leran

Publicerad: 12 Juni 2019, 10:41

I en ny reklamfilmen som byrån Tomorro´ har tagit fram för DBT företagslån ses företagets vd Alexis Kopylov och ledningsgruppen kräla längs en hinderbana för att visualisera den tuffa resa som långivaren har gått igenom.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

DBT företagslån har funnits på lånemarknaden sedan 2016 och vill skapa ett alternativ till storbankerna och mängden av oskäliga snabblån. Genom avtalet med Europeiska Investeringsfonden och deras program InnovFin SME Guarantee Facility marknadsför bolaget och dess vd Alexis Kopylov att de erbjuder Sveriges små och mellanstora företag "tryggare lån och bättre villkor".

Den idé till reklamfilm som reklambyrån Tomorro' har utgått ifrån bygger på att spegla den tuffa resa och granskning som DBT har genomgått. I filmen tar sig vd:n och ledningsgruppen runt en fysisk hinderbana, genom eld och lera.

Tomorro for DBT - Över alla hinder from Tomorro’ on Vimeo.

– Som utmanare på en traditionell marknad sätter vi stort värde vid att arbeta med en kreativ och nytänkande partner som vågar utmana och föreslå nya vinklar. Teamet på Tomorro' har en fantastisk förmåga att fånga kärnan i DBTs värderingar och kultur i stark och unik kommunikation, säger Alexis Kopylov vd på DBT företagslån i en kommentar.

– Vi serverar alltid kunden olika strategiska kreativa spår, men visst hade vi en förkärlek för den här filmidén och blev väldigt glada att de gjorde ett så pass modigt val. Filmen påvisar både deras engagemang för Sveriges företag men den visar också på deras interna kultur då det här är en företagsledning på framfart, säger Pamela Nyman, strateg och kundansvarig på Tomorro'.

Filmen kommer att gå i riktade kanaler på LinkedIn, Facebook och Instagram.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.