Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamfilm – med ambition

Publicerad: 7 Februari 2011, 15:08

Idag går Academic Work ut i en ny stor kampanj. Syftet är att lyfta fram ambition, vilket enligt Academic Work är det som karaktäriserar "young professionals", företagets ledmotiv.


Ämnen i artikeln:

Academic workNaked

För att befästa sin position som ”Home of the Young Professionals”, företagets payoff sedan en tid tillbaka går nu Academic Work ut i en ny TV-kampanj.

– Academic Work är marknadsledande i branschen på Young Professionals och det är därför viktigt för oss att göra kommunikation som befäster och förtydligar detta, säger Anna Ersholt, Marketing Manager på Academic Work i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Naked med regissören Magnus Renfors på Hobbyfilm och har som uppgift att skildra ambition, något man menar är en av fördelarna med att rekrytera en Young Professional, människor som är i början av sin karriär och därför extra benägna att göra bra ifrån sig.

Målgruppen för kampanjen är i första hand företagsmålgruppen.

– Den här gången ville vi pusha oss själva att göra en film som var på riktigt, som man verkligen påverkades känslomässigt av. Och det är ju läskigt för då måste man hoppa över alla de där ironi- och buskislösningarna som annars ligger och lurar, säger Christoffer Dymling, kreatör på Naked i en kommentar.

Arbetsgrupp Naked

Christoffer Dymling, Kreatör

Fredrik Preisler, Creative Director

Johan Falk, Kundansvarig/Strateg

Anna Wallin, produktionsledare

TVC: Magnus Renfors, Hobbyfilm

Mediebyrå: IUM

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Academic workNaked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.