Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamfilm skildrar resan från trygg vardag i London till ett liv som flykting

Publicerad: 11 Maj 2016, 13:18

År 2014 gjorde Rädda Barnen i Storbritannien en uppmärksammad reklam om krisen i Syrien. I filmen fick man följa med en brittisk flicka från ett lugnt liv i London till ett liv på flykt från krig. Nu har en uppföljare till reklamen gjorts.


Ämnen i artikeln:

SyrienRädda Barnen

Skulle vi tänka annorlunda om en liknande kris som pågår nu i Syrien bröt ut i ett land närmare oss? Den tanken spelar Rädda Barnen i Storbritannien på då de i sekundlånga sekvenser skildrar 11-åriga Lilys liv. Under ett år får man se hennes liv gå från trygg vardag till ett liv i krig.

Precis som den tidigare reklamfilmen är det Don't Panic London som ligger bakom filmen som går under namnet "Still the most shocking second a day", skriver Adweek. Reklamen från 2014 hette "Most shocking second a day".

Lyckas Rädda Barnen på det här sättet ge perspektiv på kriget i Syrien – även för personer längre bort? Här kan du se uppföljaren och den första reklamfilmen från 2014:

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

SyrienRädda Barnen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.