Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamfilmen där stjärnorna marknadsför Tidal

Publicerad: 31 Mars 2015, 09:49

Skärmdump från reklamfilmen

I filmen visar några av världens främsta artister upp sig. Stjärnor som i fortsättningen kommer att släppa sin musik exklusivt hos Tidal. Och nu hoppas de att fler vill följa deras fotspår.


Ämnen i artikeln:

Daniel EkSpotifyTidalMadonnaRihanna

Resumé rapporterade under morgonen att flera stora artister går ihop och blir delägare i Spotify-utmanaren och musikstreamingtjänsten Tidal. I går hölls den första stora presskonferensen och i går kom också den första reklamfilmen för Tidal. En film fullspäckad med artister. Rihanna, Nicki Minaj, Usher, Daft Punk och Madonna – för att nämna några.

Jay Z-ägda Tidal erbjuder musikstreaming i hög kvalitet och har över 25 miljoner låtar. Men tjänsten ligger högre i pris än Spotify och kostar 199 kronor i månaden – något som ska göra att ersättningen till artisterna blir högre. Just för låg artistersättning är något Spotify har mottagit kritik för.

Resumé har också rapporterat att flera artister bytt sina profilbilder på Twitter och Facebook till Tidals blåa färg. Nu svarar Spotify-grundaren Daniel Ek med att göra sin profilbild Spotifygrön.

Se reklamfilmen på Resumé:

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.