Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 februari 2014, 14:42
Stillbild ur Sunday Times reklamfilm.
The Sunday Times hyllar populärkulturkultur i en ny reklamfilm som är gjord i en enda tagning. Bakom konceptet står Grey London, med svenske Johan Leandersson i teamet.
The Sunday Times nya kampanj för den uppdaterade kulturdelen heter "Icons" och hyllar ett antal populärkulturella fenomen. Bland annat Forrest Gump, Mad Men och Daft Punk.
I beskrivningen av kampanjen skriver den brittiska tidningen att de ville "ta en ögonblicksbild av vad som kommer skapa rubrikerna under 2014".
Filmen som ni kan se här nedan är skapad av Grey London tillsammans med produktionsbolaget Us. Den är gjord helt utan klippning, vilket ni kan se i making-of-filmen som ligger under den färdiga versionen.
Arbetsgrupp:
Agency – Grey
Executive Creative Director - Nils Leonard
Creative Director - Dave Monk
Creatives - Jonathan Rands & Johan Leandersson
Agency Producer - Debbie Impett
Director - Us
Production Company - Academy Films
Executive Producer - Lizie Gower
Producer - Juliette Harris
DOP - Ben Fordesman
A&R Operator - Simon Wood
Art Director - Alison Dominitz
Hair & MakeUp - Lu Hinton
Stylist - Rebecca Hale
Casting - Hammond & Cox
Editor - Dave Stevens @ Assembly Rooms
Post - Electric Theatre Collective
Grade - Aubrey Woodiwiss
Audio post production - String & Tins
Musical Composition - Tom Player
Lead Actor - Gary Milner
Fredrik Thambert