Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamfilmen som blev för grov

Publicerad: 14 December 2010, 13:12

Här är Nakeds reklamfilm som stoppas av kunden 118 100. Anledningen: den är för grov för att visas i tv.


Ämnen i artikeln:

Naked

Den äldre pojken som ammas av sin mamma ställer frågan i filmen: ” hur länge brukar andra barn amma egentligen?” Det blev för mycket för 118 100.
– Vi har tillsammans med kund beslutat att vänta med den. Förhoppningsvis kommer vi köra den snart, säger Christoffer Dymling, kreatör på Naked.

Devisen ”Bli 100 med 118 100” är – en del – av resultatet då 118 100 och Naked har sett över kommunikationskonceptet. Förhoppningen är att minska varumärkesförvirringen i branschen. Nu ligger en film ute på Youtube, med payoffen ”Inga frågor är för dumma”. Syftet med filmen är att lyfta fram nummeruopplysningens abonnemang.

– Iden är precis som de andra filmerna att på ett något provokativ sätt förmedla att du med 118 100s nya abonnemang kan ringa och ställa hur mycket frågor som helst utan att oroa dig för kostnaden. Vilket gör att du äntligen kan få ställa de där riktigt dumma frågorna du borde ställt för länge sedan...säger Christoffer Dymling.

På Youtube står det att filmen är stoppad?

– Vi har tillsammans med kund beslutat att vänta med den. Förhoppningsvis kommer vi köra den snart.

Resume.se har sökt ansvariga på 118 100 för en kommentar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Naked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.