Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamfilmen som ska visa att kontorsmöbler kan ha fler liv än ett

Publicerad: 16 Augusti 2019, 11:37

När Rekomo, som säljer begagnade kontorsmöbler, ska re-lansera sitt varumärke släpper man fyra loopade reklamfilmer som i sig själva ska illustrera hur möblerna kan få nytt liv.


Ämnen i artikeln:

MilkReklam

Medan många företag har ett nyfunnet hållbarhetstänk har Rekomo sålt begagnade konstormöbler sedan början av 90-talet. Nu vill man genomföra en nystart, en nystart som bland annat innefattar en tydlig marknadspush.

Ansvariga för utvecklingen av den nya varumärkesplattformen är Milk. Tillsammans med Rekomo har de bland annat tagit fram fyra reklamfilmer som är tänkt att dra nytta av hur filmer i sociala medier ofta startar om så fort de spelats färdigt.

– Vi sysslar med cirkulär inredning. Att inreda med begagnade möbler är bra för miljön, plånboken och mänskligheten eftersom vi förlänger livslängden på inredning som annars slängs. Det tjänar vi alla på. Plus att det gör så att vi kan erbjuda ett mer spännande och varierat utbud än andra kontorskedjor, säger Therese Kockum marknadschef på Rekomo.

I filmerna, som producerats av Chimney, används inga animeringar.

– Det känns bra att jobba med ett så gött team som Rekomo och försöka bidra till klimatpositiv konsumtion. Och det är ju alltid sköj att ta fram kanalspecifika lösningar som de här loopfilmsGIFarna. Vi hoppas fler kommer tänka andrahand i första hand, säger Anders Malm, copywriter på Milk.

ARBETSGRUPP:
Rekomo: Therese Kockum, Emil Synneby, Niklas Kylberg.
Milk: Gabriella Moberg, Ola Linder, Niklas Olovsson, Anders Malm.
Chimney: Andreas Hylander, Christian Berg, Antonio Ikovic, Marco Lopez, Olle Wirenhed, Gilles Balabaud.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

MilkReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.