Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamfilmen som TV4 tyckte var för läskig

Publicerad: 14 april 2015, 09:28

Bild ur filmen.

Gröna Lund inviger ett nytt skräckhus till sommaren. Det marknadsförs genom en stor kampanj som drar igång nästa vecka. Men deras ursprungliga reklamfilm får bara visas på kvällen, eftersom TV4 tyckte att det var för läskig för barn.


Ämnen i artikeln:

PoolGröna Lund

Gröna Lunds senaste attraktion är ett skräckhus kallat "House of nightmares" som ersätter det tidigare spökhuset. Nöjesparken utlovar en upplevelse utöver det vanliga – och appellerar till alla som gillar att bli skrämda i sin nya kampanj. Deras ursprungliga reklamfilm var till och med för läskig för att visas innan klockan 21 i TV4.  
– Det fick vi respektera. Men vi har tagit fram ytterligare en snällare version som är barnsäker, säger marknadschefen Joanna Hammar.

Här nedan kan du se den lite läskigare versionen, samt en webbexklusiv film som är tänkt att skrämma upp ännu mer än de filmer som visas på tv. Där varnar de dock tittare som är under 13 år.
– Gillar man skräck kommer man att älska huset. Gör man inte det ska man kanske inte besöka det. Men tycker man om skräck är det en fantastisk upplevelse, säger Joanna Hammar.

Förutom filmerna kommer Gröna Lunds kampanj att synas i en rad olika medier, som utomhus, print och digitalt. Byrån som ligger bakom är Pool.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PoolGröna Lund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.