Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamfilmerna som blivit klickmonster

Publicerad: 9 juni 2014, 10:37

Kobe Bryant och Lionel Messi i Turkish Airlines kampanj

Youtube har sammanställt en lista över de reklamfilmer som visats flest gånger sedan förra årets Cannes Lions. Etta på listan Crispin Porter + Boguskys film med sportikonerna Leo Messi och Kobe Bryant för Turkish Airlines.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2014Cannes LionsYoutubeCrispin Porter + Bogusky

Listan med de tio mest visade filmerna på Youtbe har ett samlat antal visningar på 630 miljoner. Forsman & Bodenfors omtalade "Epic Split" med Jean-Claude van Damme för Volvo Trucks hamnar på en listans fjärdeplats.

Anmärkningsvärt är att varje film som tar plats på listan är minst en minut lång, med ett snitt på 1 minut och 29 sekunder.

Sporttemat tar flera platser på listan och den mest visade reklamfilmen sedan förra årets Cannes Lions är "Kobe vs Messi – The Selfie Shootout" med drygt 137 000 visningar. I Turkish Airlines film signerad Crispin Porter + Bogusky tävlar baskethjälten Kobe Bryant och argeninas fotbollsstjärna Leo Messt om vem som kan ta den bästa selfien.

De tio mest visade reklamfilmerna på Youtube sedan Cannes 2013 (se filmerna nedan)

1) Turkish Airlines - "Kobe v Messi: The Selfie"
Reklambyrå: Crispin Porter + Bogusky Mediebyrå N/A

2) YouTube - "YouTube Rewind: What does 2013 say?"
Reklambyrå: Portal-A Mediebyrå: Essence Digital

3) WREN: "First Kiss"


4) Volvo Trucks: "The Epic Split featuring Van Damme"
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors Mediebyrå: Vizeum

5) Budweiser - "Superbowl XLVIII commercial - Puppy Love"
Reklambyrå: Anomaly Media Agency:  Busch Media Group

6) Nike Football - "Winner Stays"
Reklambyrå: Wieden + Kennedy Mediebyrå: Mindshare Portland

7) Pantene: "Labels Against Women I #ShineStrong Pantene"
Reklambyrå: BBDO Guerrero Ortega Mediebyrå: Mediacom Philippines

8) Google: "Google Zeitgeist I Here's to 2013"
Reklambyrå: Adam & Eve DDB Mediebyrå: PHD & Essence

9) Save the Children: "Most shocking second a day video"
Reklambyrå: Don't Panic Mediebyrå: N/A

10) Cornetto: "Keyfi Yolunda, Aşkı Sonunda"
Reklambyrå: MOFILM Mediebyrå: Mindshare

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.