Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamförbundets ansiktslyft

Publicerad: 20 maj 2008, 08:42

Sveriges Reklamförbund byter grafisk profil och uppdaterar webbplatsen. – Bytet av logotyp är därför ett sätt för oss att signalera att vi är mycket bredare idag. Vår ambition är att vara en mötesplats för alla typer av konsulter som arbetar med kommunikation, säger Pia Grahn Brikell, vd på Sveriges Reklamförbund i en kommentar.


Reklamförbundets nya logga till vänster. Den gamla till höger.

Hälften av förbundets nya medlemmarna förra året kom från byråer som arbetar med PR, design, digitala lösningar och event.
– Målsättningen är att bli ett mer modernt och relevant förbund för landets kommunikationskonsulter, fortsätter Pia Grahn Brikell,.

Varumärkesbyrån Grow har utvecklat den nya plattformen.

– Den nya profilen är ett led arbetet att etablera och positionera förbundet som en breddad, multidisciplinär och branschrelevant mötesplats, säger Andreas Rosenlew, på Grow.

Den förra logotypen, som skapades av Wilhelm Giesecke 1990, får nu färg.

– En enkel designutveckling av den starka svartvita symbolen. Vi låter färgerna illustrera reklamförbundets bredd och öppenhet, kommenterar Ulf Sandberg, Creative Director på Grow.

Arbetsgrupper Reklamförbundet

Varumärkesplattform:
Andreas Rosenlew, varumärkesstrateg, Grow
Ulf Sandberg, creative director, Grow
Emilie Cheng, designer, Grow
Vanessa Gandy, projektledare, Grow
Elif Pek, produktionsledare, Grow
Pär Pärsson, copywriter, Grow

Webbplats
Gustav Martner, projektledare, Daddy
Christian Knutsson, digital strateg, Daddy
Erik Nahkala, designer och produktionsledare, Chas visual mangement
Carl Johan Crawford, programmerare, Chas visual mangement
Timu Kallio, programmerare, Chas visual mangement
Charlie Hansson, projektledare, Chas visual mangement
Tobias Landén, leveranssäkerhet, Chas visual mangement

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.