Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamförbundets vd ratar reklam i lådan

Publicerad: 25 februari 2008, 10:06

"Ingen reklam tack!”. Så står det på brevlådan hemma hos Reklamförbundets vd Pia Grahn Brikell. Här är bildbeviset. – Det är de gamla ägarna som klistrat på den skylten, säger hon till Resume.se.


Brevlådan hemma hos Pia Grahn Brikell. Foto: Rickard Kilström.

Mer än vart tredje hushåll var i december 2007 anslutet till Nix-registret. Och vart tredje hushåll i Stockholm tackar nej till reklam i brevlådan – riksgenomsnittet ökade från 19 till 22 procent mellan åren 2006 och 2007.

Nu kan Resume.se avslöja att till och med Sveriges kanske största reklamälskare – Reklamförbundets vd Pia Grahn Brikell – har en skylt med texten ”Ingen reklam tack – men gärna Nacka Värmdö Posten” på brevlådan utanför villan i Älta utanför Stockholm.

Pia Grahn Brikell. Foto: Peter Willebrand.

Resumé har bildbeviset – och Pia Grahn Brikell bekräftar att det är hennes brevlåda på bilden när Resume.se når henne för en kommentar.

– Det är de gamla ägarna som klistrat på den skylten. Jag visste inte ens om att den satt där. Jag skulle aldrig kunna sätta dit en sådan skylt – den ska självfallet bort. Vi är relativt nyinflyttade och har tänkt att köpa en ny postlåda, säger Pia Grahn Brikell , som samtidigt meddelar att hon får hem direktreklam trots allt.

– Vi har en annan typ av postlåda också och där hamnar direktreklamen, säger hon och fortsätter:

– Jag är löjligt galen i reklam och en stor reklamkonsument, så att den där skylten är kvar är bara slarv.

Hur värderar du direktreklamen?
– Det är en precis lika viktig pusselbit i helheten i marknadskommunikationen som andra kanaler.

Om någon i familjen vill ansluta sig till Nix-registret eller sätta upp en ny "Ingen reklam tack"-skylt på den nya brevlådan – vad säger du då?
– Det är inte tillåtet.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.