Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamhiten kan bli EM-låt

Publicerad: 30 mars 2012, 13:39

Unibets reklamlåt kan bli officiell landslagslåt i EM för Sveriges supporters i Camp Sweden i sommar.
– Vår ambition har hela tiden varit att få upp låten på läktarna, säger Sasha Besirov, vd på Västerås-byrån Streamline Audio.


I juni är det dags för EM i fotboll i Polen/Ukraina. De svenska fansen i Camp Sweden brukar sjunga Markoolios "In med bollen i mål".  Nu kan även Unibets populära reklamlåt skrålas av de blågula supportrarna. I så fall med viss modifierad text.

Byrån bakom låten är Streamline Audio. Vd:n Sasha Besirov bekräftar att man jobbar för att låten ska sjungas av fansen.

Kan det bli verklighet, tror ni?
– Med tanke på hur populär den har blivit så absolut.

Hur stort skulle det vara i så fall?

– Vår dröm från början var som sagt att få upp den på läktarna, så det är klart att det skulle vara riktigt kul om det blev så.

Varför har låten blivit så populär, tror ni?
– Den är folklig, lätt att sjunga med i och har en känsla i sig som berör.

Berätta storyn bakom den här låten. Hur föddes idén?
– Vi ville göra en låt som Unibet kunde identifiera sig med, men som även  inspirerade fotbollsfans. I bakhuvudet hade vi Liverpool och Celtics  "You´ll never walk alone".

I går skrev Resume.se om Åtvidabergs FF som gjort en egen tolkning av låten inför den allsvenska premiären.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.