Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamhöjdare bakom Friends Arena – presenteras 3 april

Publicerad: 26 Mars 2012, 09:25

Hans Brindfors, Lars Axelsson och Björn Larsson.

Foto: Pressbild.

Reklamhöjdarna från tiden på Lowe Brindfors – Hans Brindfors, Lars Axelsson och Björn Larsson – ligger bakom konceptet när Swedbank Arena i Solna byter namn till Friends Arena. Det nya konceptet presenteras på en presskonferens den 3 april. Berntzon Bylund blir ny reklambyrå och byråns pr-del, Mindmakers, får pr-uppdraget.


Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundSwedbank ArenaHans BrindforsFriends ArenaBjörn Larsson

Swedbank Arena sa nyligen upp avtalet med pr-byrån Weber Shandwick och har istället anlitat Berntzon Bylunds pr-byrå Mindmakers för pr-uppdraget.

Reklambyrån Röjning, som ska läggas ner, har också slutfört sitt uppdrag. Ny reklambyrå för Swedbank Arena, som ska byta namn till  Friends Arena, är Berntzon  Bylund. Byråns chef Joachim Berntzon som tidigare arbetat på Swedbank bekräftar att man fått reklam- och pr-uppdraget.

Resume.se rapporterade redan i somras i fjol om namnplanerna.

Designkonceptet till Friends Arena har tagits fram av Hans Brindfors, numera Brand Union, tidigare grundare av Brindfors.Projektledare är Lars Axelsson på Brand Union, tidigare vice vd  Brindfors.Köpare är Björn Larsson, koncernmarknadsdirektör på Swedbank, tidigare vd för Brindfors.

Det nya Friends-konceptet presenteras på en presskonferens den 3 april.

Resume.se har sökt Björn Larsson.

Swedbank äger namnfrågan. Swedbank har lagt 153 miljoner kronor för att få sitt namn på nya nationalarenan i Solna. Friends är en Swedbank-sponsrad stiftelse som arbetar mot mobbning bland ungdomar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.