Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Reklamkapet: Pernod Ricard

Publicerad: 23 November 2011, 11:11

Gammel Dansk.

I somras skrev Scholz & Friends på kontraktet med Pernod Ricard om att göra reklam för ett antal av sprittillverkarens varumärken. Först ut är Gammel Dansk som marknadsförs med konceptet ”Ingenting för småpojkar”.


Ämnen i artikeln:

Pernod RicardScholz & Friends

Arvid Svanvik, cd på byrån, förklarar att målet med den första kampanjen för Gammel Dansk som nu rullar ut handlar om att damma av varumärket. De vill nå en yngre publik, även om de distanserar sig från de allra yngsta målgrupperna.

– Vi vill inte ha Jägermeister-drickarna, utan de som är lite äldre. De som har växt upp och blivit lite torra bakom öronen, säger han.

Kampanjen för Gammel Dansk innefattar samarbeten med en rad barer, nattklubbar och nöjesprofiler. Det första samarbetet som blev klart för några veckor sedan är med Alexander Bard, och Arvid Svanvik säger att ytterligare en profil har knutits till kampanjen.

– Första printannonsen har vi precis gått iväg och sedan kommer kampanjen rulla på inför vintersäsongen, säger han.

Avtalet med Pernod Ricard innefattar än så länger bara Gammel Dansk med ytterligare två varumärken är aktuella för byrån att sätta tänderna i. Arvid Svanvik kan inte ge någon siffra kring hur mycket uppdraget är värt.

– Det återstår att se. Det beror på hur många produkter de vill marknadsföra. Jag vågar inte svara exakt på vad byråintäkten blir, men det är ett av våra mindre uppdrag, säger han.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.