Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamknocken som förbryllar

Publicerad: 26 januari 2010, 13:46

Här är käftsmällen som förbryllar branschen. Reklambyrån Scholz & Friends har lagt ut en kryptisk pausbild i väntan på den nya hemsidan. – Många är nyfikna och undrar vad som händer, säger Markus Bjurman, cd på Scholz & Friends.


Ämnen i artikeln:

Scholz & Friends

Här är våldsamheten som möter besökaren som klickar in sig på Scholz & Friends hemsida.

Scholz & Friends tröttnade på den gamla sajten och bestämde sig för att göra en ny.

Sedan en tid tillbaka finns ingen fakta om byrån när man klickar in sig på sidan – inte ens några kontaktuppgifter. I stället rullar en filmsekvens – på en rejäl örfil.

– Det är en pausbild – en del av något som kommer senare. Det är fritt fram för tolkning, det är ett uppvaknande som är lite vackert, vi gillar den. Vi möblerar om, och vi ville göra något som kändes, säger Markus Bjurman, creative director.

Han säger att det inte finns någon deadline för när den nya sajten ska vara klar.

– Men inom några veckor ska den vara uppe.

Helt klart är att ”pausbilden” har väckt betydligt mer intresse och reaktioner än den gamla sajten, förklarar han.

– Folk har upptäckt den och det är många som varit nyfikna, säger Markus Bjurman.

Varifrån hämtar ni inspiration för den nya sajten?
– Här på kontoret. Vi har utlyst en intern tävling – bäst idé vinner.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Scholz & Friends

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.