Reklam
Reklamkonceptet som ger effekt för Swedbank
Publicerad: 15 oktober 2015, 12:25
Swedbanks reklamkoncept "Under eken" har blivit en succé. Tack vare dess effektivitet vinner marknadsdirektören Stina Falklind-Gross priset som Sveriges Bästa Marknadschef i bankkategorin.
FT
Fredrik Thambert
Det var 2010 som Lowe Brindfors tog fram det animerade reklamkonceptet för Swedbank. Sedan dess har banken konsekvent hållt fast manéret, vilket starkt har bidragit till framgångarna. Det menar den nytillträdda marknadsdirektören Stina Falklind-Gross som i kväll prisas på galan Sveriges Bästa Marknadschefer.
– Vi har fått otroligt höga värden avseende avsändare identitet och observation. Under de senaste åren har vi även blivit mera effektiva i vår marknadsföring genom nya marknadsföringsmodeller, säger hon till Resumé.
Förutom Lowe Brindfors jobbar Swedbank också med mediebyrån Scream, pr-byrån Golin och digitalbyrån Thinkable.
Övriga nominerade i kategorin Banker:
Karin Askell, Handelsbanken
Johanna Lepistö, ICA Bank
Fanny Wallér, Länsförsäkringar
Per Backmann, Nordea
Marianne Lundgren-Précenth, SBAB
Viveka Hirdman-Ryrberg, SEB